Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованого змішаного навчання (поєднання очної та дистанційної форми) проведення освітнього процесу у зв’язку воєнним станом в Україні, безпековою ситуацією у регіоні та країні, місцем знаходження вихованців.
Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу у зв’язку воєнним станом в Україні, безпековою ситуацією у регіоні та країні, місцем знаходження вихованців.
Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу у зв’язку воєнним станом в Україні, роботою під час карантину у зв’язку з поширенням захворювання на COVID-19, безпековою ситуацією у регіоні та країні, місцем знаходження вихованців.
Таблиця 1
Початкові якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти на початок 2022/23 навчального року
№ з/п |
Освітні напрями |
Показник на вересень 2022р у % |
1 |
2 |
3 |
1 |
Освітній напрям «Особистість дитини» |
85 |
2 |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
83 |
3 |
Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
82 |
4 |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
83 |
5 |
Освітній напрям «Гра дитини» |
91 |
6 |
Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
82 |
7 |
Освітній напрям «Мовлення дитини» |
60 |
Протягом навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на продовження формування та розвитку компетенцій дітей з урахуванням дистанційної форми освіти під час воєнного стану.
У період з 01.09.2021 р по 15.09.2021 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на початок 2021-2022 навчального року.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу згідно державного стандарту, що представляє взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечує освітній результат — компетентність дитини старшого дошкільного віку.
Педагоги оцінювали досягнення за ключовими для дошкільної освіти компетентностями дитини (рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована) та інші мають продовження в освітньому процесі початкової школи та протягом життя.
Компетентності, що сформовані у дитини в різних видах діяльності за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва» створюють базу для збагачення та поглиблення змісту освіти на наступних рівнях освіти у початковій та середній школі. Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми напрямами нової редакції Базового компонента дошкільної освіти (2021 р). Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (ранній вік, молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік).
Отже, в цілому по ЗДО №237 маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.
Таблиця 1
Початкові якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти на початок 2021/22 навчального року
№ з/п |
Освітні напрями |
Показник на вересень 2021р у % |
1 |
2 |
3 |
1 |
Освітній напрям «Особистість дитини» |
79 |
2 |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
78 |
3 |
Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
76 |
4 |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
74 |
5 |
Освітній напрям «Гра дитини» |
91 |
6 |
Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
83 |
7 |
Освітній напрям «Мовлення дитини» |
60 |
Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спеціальних групах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти. Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на формування ключових компетентностей дітей.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, як учасниками освітнього процесу, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
У період з 05.05.2021 р по 14.05.2021 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на кінець 2020-2021 навчального року.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу згідно державного стандарту, що представляє взаємозв’язок між цінностями дошкільної освіти, напрямами освіти (змістом), процесом формування досвіду дитини в різних видах діяльності, що забезпечує освітній результат — компетентність дитини старшого дошкільного віку.
Педагоги оцінювали досягнення за ключовими для дошкільної освіти компетентностями дитини (рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча (художньо-продуктивна, музична, театралізована) та інші мають продовження в освітньому процесі початкової школи та протягом життя.
Компетентності, що сформовані у дитини в різних видах діяльності за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва» створюють базу для збагачення та поглиблення змісту освіти на наступних рівнях освіти у початковій та середній школі. Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми напрямами нової редакції Базового компонента дошкільної освіти (2021 р). Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік).
Отже, в цілому по ЗДО №237 маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.
Таблиця 1
Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2020/21 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2020р у % |
Показник на травень 2021р у % |
Динаміка зміни +/- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Освітній напрям «Особистість дитини» |
95 |
95 |
0 |
2 |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
92 |
96 |
+4 |
3 |
Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
95 |
95 |
0 |
4 |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
91 |
95 |
+4 |
5 |
Освітній напрям «Гра дитини» |
91 |
96 |
+5 |
6 |
Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
91 |
96 |
+5 |
7 |
Освітній напрям «Мовлення дитини» |
80 |
90 |
+10 |
Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на формування ключових компетентностей дітей.
Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спеціальних групах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, як учасниками освітнього процесу, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
У період з 01.09.2020 р по 14.09.2020 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили початковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на початок 2020-2021 навчального року згідно наказу №66р «Про організацію та проведення моніторингу рівня якості освіти дітей у ЗДО №237 на 2020-2021н.р.» від 02.09.2020 р.. Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу у зв’язку із оголошеним загальнонаціональним карантином з 12.03.2020 року та відновлення роботи ДНЗ у адаптивному режимі під час карантину у зв’язку з поширенням захворювання на COVID-19.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснюється тричі на рік (вересень, січень, травень).
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: активність дистанційної роботи дитини, створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали результати художньо-продуктивної діяльності дошкільнят (малювання, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з тем засвоєні дітьми, а з яких у поточному навчальному році необхідне посилення роботи та коригування матеріалу, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи на початок навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ):
Таблиця 1
Початкові якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти на початок 2020/21 навчального року
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2020р у % |
1 |
2 |
3 |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
95 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
92 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
95 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
91 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
91 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
91 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
80 |
Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на покращення показників рівня формування компетенцій дітей з урахуванням дистанційної форми освіти у минулому навчальному році.
Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
У період з 04.05.2020 р по 15.05.2020 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили підсумковий моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на кінець 2019-2020 навчального року. Особливостями проведення обстеження у поточному навчальному році є врахування організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу у зв’язку із оголошеним загальнонаціональним карантином з 12.03.2020 року. Матеріали занять було надано батькам згідно перспективних планів педагогів для кожної вікової групи.
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: активність дистанційної роботи дитини. створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з пройдених тем вивчалися дистанційно, а тому важливим буде на наступний навчальний рік посилення роботи з цих тем, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ) (табл.1):
Таблиця 1
Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2019/20 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2019р у % |
Показник на травень 2020р у % |
Динаміка зміни +/- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
89 |
95 |
+6 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
89 |
96 |
+7 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
90 |
95 |
+5 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
89 |
95 |
+6 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
90 |
96 |
+6 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
90 |
96 |
+6 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
84 |
90 |
+6 |
Протягом наступного навчального року педагогами буде проведено освітню роботу, яка буде спрямована на покращення показника рівня формування компетенцій дітей з урахуванням дистанційної форми освіти у поточному навчальному році.
Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.
У період з 02.09.2019 р по 13.09.2019 р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили вхідний моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог станом на початок 2019-2020 навчального року.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснюється тричі на рік (вересень, січень, травень).
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також фахівці дотримувались певного алгоритму:
- Використання діагностичного інструментарію;
- Використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини;
- За результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані), міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з пройдених тем діти виявили низький рівень досягнень, а тому важливим буде на наступний навчальний рік посилення роботи з відповідної теми, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ):
Отже, в цілому по ЗДО №237 маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.
Таблиця 1
Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2019/20 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2019р у % |
1 |
2 |
3 |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
89 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
89 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
90 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
89 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
90 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
90 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
84 |
Протягом поточного навчального року педагогами заплановано проведення освітньої роботи, яка буде спрямована на покращення показника рівня формування компетенцій дітей.
Особливої уваги буде надано корекційно-відновлювальній роботі у спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.
Згідно параметрів оцінювання якості освітнього процесу (де 80 – 90 % - вищий за середній (достатній рівень) освітнього процесу, а 90 – 100 % - високий рівень освітнього процесу) за шістьма освітніми лініями: окрім «Мовлення дитини» маємо переважно середній досягнень засвоєння програми.
Освітня лінія «Мовлення дитини» оцінюється з урахуванням особливостей освітніх потреб дітей у спецгрупах.
Отже, в цілому по ЗДО №237 маємо наступні показники моніторингу рівня освітніх досягнень вихованців.
Таблиця 1
Порівняльні якісні показники засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2018/19 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2018р у % |
Показник на травень 2019 р у % |
Відхилення |
1 |
2 |
3 |
45 |
5 |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
91 |
94 |
+3 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
92 |
94 |
+2 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
96 |
100 |
+4 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
91 |
95 |
+4 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
93 |
97 |
+4 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
90 |
98 |
+8 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
70 |
82 |
+12 |
Протягом поточного навчального року педагогами проводилася освітня робота, яка показала наступні якісні результативні показники на кінець навчального року: за освітніми лініями: «Особистість дитини» та «Дитина в соціумі» виявлено високий рівень показників, також відзначається збільшення показників засвоєння за рахунок зменшення низького рівня за наступними освітнім лініями відповідно: «Особистість дитини» - на 3%, «Дитина в соціумі» - на 2%, «Дитина в природному довкіллі» – на 4%, «Дитина у світі культури» – на 4%, «Гра дитини» - на 4%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – на 8%, «Мовлення дитини» - на 12%.
У спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати корекційно-розвивальну роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом наступного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.
У період з 03.09. 2018 р по 14.09.2018р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили моніторинг рівня досягнень та засвоєння програмних вимог.
Для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік). Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі моніторинг рівня досягнень здійснюється тричі на рік (вересень, січень, травень).
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також фахівці дотримувались певного алгоритму:
- Використання діагностичного інструментарію;
- Використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини;
- За результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані), міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з пройдених тем діти виявили низький рівень досягнень, а тому важливим буде посилення роботи з відповідної теми, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ДНЗ (рис.1).
Згідно параметрів оцінювання якості освітнього процесу (де 80 – 90 % - вищий за середній (достатній рівень) освітнього процесу, а 90 – 100 % - високий рівень освітнього процесу) за шістьма освітніми лініями: окрім «Мовлення дитини» маємо переважно середній досягнень засвоєння програми.
Освітня лінія «Мовлення дитини» оцінюється з урахуванням особливостей освітніх потреб дітей у спецгрупах.
У спецгрупах, де діти мають особливості мовленнєвого розвитку, необхідно продовжувати корекційно-розвивальну роботу над формуванням компетентностей освітньої лінії «Мовлення дитини» (фонетичної, елементів грамоти, лексичної, граматичної, діалогічної, монологічної, мовленнєвої та комунікативної). у межах виконання річних задач закладу освіти.
Для покращення ефективності показників рівня досягнень дітей дошкільного віку педагоги працюватимуть протягом поточного навчального року спільно з батьками, залучаючи їх до освітнього процесу під час різних режимних моментів.
Таким чином, під час подальших комплексних оцінювань педагоги будуть створювати умови для всебічного формування компетентностей згідно віку.
Згідно вимог МОНУ та Базового компоненту дошкільної освіти для проведення цілеспрямованого і повного комплексного оцінювання рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками педагоги оцінювали досягнення дітей за показниками (критеріями, моделями) всіх семи освітніх ліній: «Гра дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природньому довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Для стимулювання розвитку дітей і своєчасного виявлення та усунення недоліків в освітньому процесі комплексне оцінювання здійснюється двічі на рік (вересень, травень). У періоди з 01.09. 2017 р по 15.09.2017р. та 16.04. 2018 р по 30.04.2018р. в дошкільному навчальному закладі всі педагоги, залучені до освітнього процесу, проводили контрольне комплексного оцінювання розвитку дітей і засвоєння програмних вимог Базового компоненту дошкільної освіти. У разі виявлення показників низького рівня розвитку і засвоєння програмних вимог Базового компоненту у дітей у січні проводиться проміжне оцінювання (за потребою) для можливості проведення коригувальної освітньої роботи.
Для кожної вікової групи ці критерії індивідуальні, добирають їх з усіх розділів освітньої програми, узгоджуючи з освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Таблиці оцінювання скомпоновані відповідно до віку дитини (молодший дошкільний вік, середній дошкільний вік, старший дошкільний вік).
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також фахівці дотримувались певного алгоритму:
- використання діагностичного інструментарію;
- використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини;
- за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення комплексного оцінювання педагоги проводили: спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані), індивідуальні заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Отримані результати дали педагогам змогу визначити, які з пройдених тем діти засвоїли недостатньо, а тому важливим буде посилення роботи з відповідної теми, перегляд запланованих форм роботи, тем, тощо.
Отже, в результаті проведеної роботи маємо такі результати контрольного комплексного оцінювання вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ):
Таблиця 1
Порівняльні якісні показники контрольного комплексного
оцінювання розвитку дітей і засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2017/18 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2017 р у % |
Показник на травень 2018 р у % |
Відхилення |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
97 |
97 |
0 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
93 |
93 |
0 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
89 |
94 |
+5 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
88 |
95 |
+7 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
91 |
94 |
+3 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
80 |
96 |
+16 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
85 |
93 |
+8 |
Проаналізувавши результати контрольного комплексного оцінювання на початок поточного навчального року згідно параметрів оцінювання якості освітнього процесу (де 80 – 90 % - вищий за середній (достатній рівень) освітнього процесу, а 90 – 100 % - високий рівень освітнього процесу) за трьома освітніми лініями: «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» виявили вищий за середній (достатній) рівень освітнього процесу, за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Гра дитини» виявили високий рівень освітнього процесу (табл.1, рис.1).
Протягом поточного навчального року педагогами проводилася освітня робота, яка показала наступні якісні результативні показники на кінець навчального року:
за освітніми лініями: «Особистість дитини» та «Дитина в соціумі» виявлено високий рівень показників, також відзначається збільшення показників засвоєння за рахунок зниження низького рівня за наступними освітнім лініями відповідно: «Дитина в природному довкіллі» – на 5%, «Дитина у світі культури» – на 8%, «Гра дитини» - на 3%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – на 16%, «Мовлення дитини» - на 8% (рис.2).
Наявність низького рівня ЗУН обумовлена специфікою роботи ДНЗ, діти мають складні діагнози важких мовленнєвих порушень. Головна особливість пізнавальної діяльності та особистості дітей з порушеннями ФФН полягає у вираженій диспропорційності, нерівномірному, порушеному темпі розвитку, а також особливостях формування психіки. За результатами моніторингу планується індивідуальна робота з дітьми (табл. 2).
Таблиця 2
Показники низького рівня розвитку за результатами контрольного
комплексного оцінювання розвитку дітей і засвоєння програмних вимог
Базового компоненту дошкільної освіти за 2017/18 навчальний рік
№ з/п |
Освітні лінії |
Показник на вересень 2017 р у % |
Показник на травень 2018 р у % |
Відхилення |
1 |
Освітня лінія «Особистість дитини» |
3 |
3 |
0 |
2 |
Освітня лінія «Дитина в соціумі» |
7 |
7 |
0 |
3 |
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» |
11 |
6 |
-5 |
4 |
Освітня лінія «Дитина у світі культури» |
12 |
5 |
-7 |
5 |
Освітня лінія «Гра дитини» |
9 |
6 |
-3 |
6 |
Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» |
20 |
4 |
-16 |
7 |
Освітня лінія «Мовлення дитини» |
15 |
7 |
-8 |
Як бачимо з рис.3, коефіцієнт якості засвоєння програми за групами дітей також виявляє достатній та високий рівні, що свідчить про професійність педагогічного персоналу ДНЗ.
Як бачимо за даними табл. 2 за результатами комплексного контрольного оцінювання збільшення якісних показників відбулося у результаті проведення системної якісної результативної освітньої роботи педагогами ДНЗ №237 за рахунок зменшення показників низького освітнього рівня розвитку.
Результати моніторингу (діти з низьким рівнем ЗУН, складними діагнозами, які потребують продовження комплексної реабілітаційної, корекційної роботи спеціалістів) виносяться на розгляд психолого-медико-педагогічного консиліуму ДНЗ.
Фахівці та педагоги ДНЗ продовжувють систематичну комплексну реабілітаційну, корекційну освітню роботу з дітьми дошкільного віку.
Протягом вересня-жовтня 2017/18 н.р. проводилася діагностика рівня засвоєння програми Базового компонента дошкільної освіти в усіх вікових групах.
У результаті проведеної роботи маємо такі результати комплексного оцінювання вихованців ДНЗ (за зведеною таблицею по ДНЗ):
- Освітня лінія «Особистість дитини» - 97 %;
- Освтня лінія «Дитина в соціумі» - 93 %;
- Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» - 89 %;
- Освітня лінія «Дитина у світі культури» - 88 %;
- Освітня лінія «Мовлення дитини» - 85 %;
- Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 80 %;
- Освітня лінія «Гра дитини» - 91 %.
Результати моніторингу
якості освіти
за 2016/ 17н.р.
На початку 2016 -2017 навчального року дітей було менше ніж у кінці року, тому маємо: низький рівень
6,7 % дітей,
середній – 85,1%,
достатній – 8,2 % дітей,
високого рівня взагалі не було.
На кінець 2016 -2017 навчального року :
низький рівень складає – 6,2 % (але тому що збільшилася кількість дітей, які поступили протягом навчального року),
середній рівень – 63,1%,
достатній виріс до 24,4%
високий рівень – 6,3% дітей.
Згідно параметрів оцінювання якості освітнього процесу (де 80 - 90 % - вищий за середній (хороший рівень) освітнього процесу, а 90 - 100 % - високий рівень освітнього процесу) за трьома освітніми лініями: «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» маємо вищий за середній (хороший) рівень освітнього процесу, за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Гра дитини» маємо високий рівень освітнього процесу.
У середньому по закладу дошкільної освіти показник засвоєння становить 90%. Це свідчить про те, що вихованці опановують програму Базового компонента дошкільної освіти на достатньому рівні.
Вихователі продовжують роботу згідно плану, наступний моніторинг буде проведено у встановлені терміни.